Cum spuneam, pâna acum nu a scris nimeni o biografie a Aureliei Cocaneanu (Aurica sau Aurora Fúlgida). Din viata ei se stie doar ce ne-a dezvaluit ea însasi în interviuri ocazionale, de pilda, cel acordat revistei Selecta (Rio de Janeiro ), la 18 august 1924. S-a nascut în Bucuresti, la 27 august. Vanitatea feminina a obligat-o sa nu-si dezvaluie anul nasterii. Vocatia ei a fost precoce . A debutat la saptesprezece ani, într-un ansamblu de dansatori care a evoluat în orasul ei natal si care avea nevoie de tinere care sa ocupe câteva locuri goale din trupa. Asa a început cariera celei care a ajuns sa fie Aurora Fúlgida, sub semnul jocului probabilitatilor sau al întâmplarii, pe care unii îl numesc puterea destinului.
Parintii s-auopus de la bun început pretentiei celei care mai era înca aproape o adolescenta. A fugit de acasa , însotita de alte doua prietene. Experienta a costat-o scump si a învatat-o sa-si astepte rândul. Timp de doi ani a fost doar figuranta. Atunci s-a hotarât sa se desparta de trupa si , cu putinele economii pe care le avea, s-a dus la Milano unde, dansând noaptea, câstiga strictul necesar ca sa supravietuiasca si sa ia lectii de dans. A reusit sa se formeze ca dansatoare de balet clasic si sa interpreteze rolurile într-un stil personal, astfel ca, lucrând acum pe cont propriu, a strabatut principalele orase din Italia si Europa. Afirma chiar ca la fiecare triumf artistic obtinut i se faceau propuneri mai putin licite si i se impuneau constrângeri "carora nu i s-ar fi putut supune".
A primit apoioferta de a merge în America de Sud, ca angajata a unui ansamblu teatral . Dupa aceea s-a dus la Buenos Aires si în Brazilia. De acolo s-a reîntors în Italia si , în continuare, a facut o calatorie ca sa-si viziteze familia, revenind curând dupa aceea la Rio de Janeiro . Abia sosita, a primit vizita cineastului si operatorului cinematografic Antonio Leal , care i-a propus rolul principal într-un film aflat în stadiu de proiect. "Nu aveam nici un contract atunci", afirma ea, astfel ca a acceptat. A jucat rolul Luciei, în filmul Lucíola, bazat pe opera romancierului brazilian José de Alencar (1829-1877).
Filmul a provocat o mare polemica atunci când a fost lansat. Tematica a fost considerata ca foarte îndrazneata pentru moralitatea epocii, mai cu seama scenele în care personajul evolueaza ca o femeie mondena. Toate acestea au facut ca filmul sa fie declarat "nepotrivit pentru minorisi doamne".
Chiar si revistele de cinema comenteaza ca unele doamne neprevenite, asistând la film, au plecat de acolo indignate de scena în care Lucíola se urca pe masa, în timpul unui dineu, imitând, pentru o asistenta de desfrânate, pozele lascive din tablourile Doctorului Sa; ori cea din alcov când, amorul fiindu-i dispretuit, "îsi sfâsie hainele, facând sa apara , în fata barbatului pe care-l iubea, curtezana impudica ".
Autorul: Prof. Atico Vilas-Boas da Mota (Macaúbas, Brazilia)
Parintii s-au
A primit apoi
Filmul a provocat o mare polemica atunci când a fost lansat. Tematica a fost considerata ca foarte îndrazneata pentru moralitatea epocii, mai cu seama scenele în care personajul evolueaza ca o femeie mondena. Toate acestea au facut ca filmul sa fie declarat "nepotrivit pentru minori
Autorul: Prof. Atico Vilas-Boas da Mota (Macaúbas, Brazilia)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu